Jak klient podejmuje decyzję?
Procedura podejmowania decyzji przez klienta stanowi przedmiot zainteresowania marketingowców oraz osób, które zajmują się psychologią zakupów. Obecnie rośnie świadomość konsumencka, zatem nie może być mowy o podejmowaniu decyzji zbyt pochopnie, bez większej refleksji. Z drugiej strony klienci wciąż są podatni na liczne zabiegi czy akcesoria marketingowe.
W jaki sposób klient podejmuje decyzję?
Analizując, widząc ekspozytory reklamowe, a może skupiając się wyłącznie na korzyściach zakupowych? Procedura podejmowania decyzji przez współczesnego klienta jest bardzo złożona. Z jednej strony konsumenci zdają sobie sprawę z różnego typu trików marketingowych, jakie stosują firmy, z drugiej strony widząc standy reklamowe, trudno im przejść obok nich obojętnie. Decyzje zakupowe, dotyczące dóbr luksusowych czy drogich, nie są podejmowane pochopnie. Klienci analizują jakość produktu, jego użyteczność oraz trwałość. Tymczasem w przypadku prostych, codziennych zakupów, najczęściej klient jest podatny na działania marketingowe, na przykład odpowiedniej jakości standy reklamowe.
Jak przekonać do siebie konsumenta?
Aby klient chciał zakupić nasz produkt bądź skorzystać z naszej usługi, musi przede wszystkim zapoznać się z naszą ofertą. To dlatego wciąż bardzo popularne są
ekspozytory reklamowe, ulotki czy innego rodzaju materiały informacyjne. Warto pamiętać, że współczesny klient nie dysponuje nadmierną ilością czasu, zatem ofertę musimy przedstawić mu w sposób zwięzły i w pełni zrozumiały. Jednocześnie naszym zadaniem jest to zrobić w taki sposób, aby nazwa firmy utkwiła w jego pamięci. Klienci bowiem, chcąc zakupić dany produkt, często przypominają sobie o przedsiębiorstwie, które go oferowało. Następnie poszukują stosownych informacji bądź sklepu online, w którym można nabyć konkretną rzecz.
Czy mamy wpływ na decyzję klienta?
Przedsiębiorcy mają niemały wpływ na to, po jaki produkt finalnie sięgnie klient. Jeśli ma do wyboru dwa opakowania ciastek o podobnym składzie, wybierze to, które piękniej się prezentuje. Dlatego też materiały marketingowe, w tym
standy reklamowe, muszą być przygotowane w estetyczny sposób. Na decyzję klienta wpływa również sposób postrzegania firmy, zwłaszcza jeśli jest ona znana na rynku. Dlatego też warto zadbać o swoją renomę, która pozostaje w pamięci konsumentów. Jednocześnie klienci wciąż zwracają uwagę na ceny produktów i usług, choć już nie w takim stopniu, jak kiedyś. Dziś liczy się bowiem przede wszystkim jakość, za którą czasami skłonni są zapłacić nieco więcej.