Stojaki to popularny sposób reklamy. Aby jednak przyniosły one zamierzony skutek, należy nie tylko przemyśleć to, jakie treści czy komunikaty się na nich znajdą. Równie ważna jest ich prawidłowa ekspozycja. Na co należy zwrócić uwagę?
Promocja produktów lub usług firmy z wykorzystaniem stojaków przynosi bardzo dobre rezultaty, jeśli tylko zostaną one umieszczone w odpowiednim miejscu. Najważniejsze jest to, żeby znajdowały się one tam, gdzie przebywają potencjalni klienci. Producenci suplementów powinni więc umieszczać stojaki w aptekach, wytwórcy zabawek w pobliżu atrakcji dla dzieci, salony kosmetyczne zaś mogą reklamować się w galeriach handlowych przy sklepach z damską odzieżą. W ten sposób z łatwością można dotrzeć do swojej grupy docelowej.
Nie ma co ukrywać, że prezentacja wizualna stojaka jest kluczowa dla skuteczności reklamy. Trzeba dokładnie przemyśleć, jak stojak powinien wyglądać w kontekście klientów z grupy docelowej. Jakie treści będą dla nich atrakcyjne, co przykuje ich wzrok? Drugi ważny czynnik to miejsce, gdzie stand zostanie umieszczony. Jak będzie się on prezentował w kontekście tła, jakim jest otoczenie? Czy będzie się wyróżniał, czy może wręcz przeciwnie, zaginie w nim? Oczywiście, należy dążyć do tego, aby stojak przykuł uwagę odbiorców. W przypadku osób starszych lepiej, aby stand znajdował się blisko nich, np. tuż obok krzeseł w przychodni lekarskiej. Osoby młodsze będą lepiej widzieć z daleka, trzeba jednak pamiętać, że zalewa ich wiele bodźców, dlatego stand powinien być bardziej wyrazisty.
Stojak może mieć różnoraką formę. Jak jego styl może zwiększyć zainteresowanie usługą lub produktem? Niektórzy decydują się na standy z półkami, na których umieścić można ulotki czy katalogi. Zainteresowany klient może zabrać ze sobą jeden egzemplarz, co zwiększa prawdopodobieństwo, że skorzysta z oferty firmy. Stand może wyróżniać nietypowy kształt, na przykład może on przypominać telefon komórkowy i reklamować serwis naprawiający urządzenia elektroniczne. Osoba, która ma zepsuty smartfon, na pewno zwróci uwagę na taki komunikat. Stojak może pełnić funkcję tzw. potykacza, czyli informować ludzi, że w pobliżu znajduje się lokal gastronomiczny. Jeśli są głodni, na pewno zadziała na nich zdjęcie pysznego dania, jakie jest serwowane w restauracji.
Stojak reklamowy to tani i niezawodny sposób na reklamę. Można go postawić w wielu miejscach i wielokrotnie wykorzystać. Aby jednak przyniósł efekty, trzeba przemyśleć jego wygląd i sposób promocji oraz mieć na uwadze otoczenie, w jakim zostanie umieszczony.