Jeśli prowadzisz firmę i myślisz o reklamie w fizycznej postaci, musisz dobrze zastanowić się nad jej formą i ekspozycją, aby po prostu nie stracić zainwestowanych pieniędzy. Ale czy wiesz, jakie znaczenie ma to, w jakim miejscu umieścisz swoją reklamę?
Inwestycja w materiały reklamowe powinna być zwrotna — to znaczy, po wdrożeniu tego typu reklamy powinieneś odczuć w firmowej „kieszeni”, że nastąpił wzrost zainteresowania klientów Twoim produktem. To szczególnie ważne, by być widocznym w sklepach — czyli w miejscach, z których klienci bezpośrednio będą sięgać po Twój produkt. W przypadku, gdy chcesz, aby Twój produkt był jak najlepiej wyeksponowany dla klienta, możesz umieścić w odpowiedniej sklepowej alejce swój stand z ciekawym, kolorowym nadrukiem. Podczas wydarzeń miejskich możesz pokusić się nawet o postawienie własnej bramy lub totemu, a gdy oferujesz produkty do wyeksponowania przy kasie — postaw na firmowe ekspozytory, wewnątrz których znajdą się wyłożone Twoje produkty lub ulotki dotyczące Twojej usługi.
Kiedy inwestujesz w materiały reklamowe dla swojej firmy, musisz zwrócić uwagę nie tylko na wysoką jakość projektu i dobre wykonanie, ale również na to, gdzie umieścisz swoją reklamę w tej postaci. Ekspozytory czy standy powinny się znaleźć głównie w sklepach, ale również na targach czy innych wydarzeniach, na które ściągają tłumy ludzi. Nie może to być jednak przypadkowa lokalizacja — w sklepie mięsnym nie spełni swojej roli stand reklamujący materiały budowlane, a na targach zoologicznych potykacz informujący o suplementach diety dla dzieci. Chodzi o to, aby przede wszystkim być tam, gdzie mogą znaleźć się klienci potencjalnie zainteresowani produktem.
Warto zwrócić uwagę na to, czy reklama związana z daną branżą jest rzeczywiście skuteczna. Bywają sklepy, w których idealnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju standy, ponieważ ich powierzchnia i asortyment sprawia, że łatwiej zwrócić na nie uwagę. W innych sklepach skutecznym rozwiązaniem są kiwaki reklamowe — czyli etykiety z informacją o promocji, loterii czy nowościach umieszczone tuż nad produktem Twojej marki, skłaniające do wyboru właśnie tej rzeczy spośród wielu innych z tej samej kategorii. Dzięki rozmieszczeniu reklamy w sposób prawidłowy, czyli tam, gdzie jest największe zagęszczenie potencjalnych odbiorców, masz szansę trafić z jej przekazem dokładnie do tych osób, które stanowią Twoją grupę docelową.