Na co zwracać uwagę podczas ekspozycji stojaków?
15 października 2022
Zalety korzystania z stojaków reklamowych
15 listopada 2022
Na co zwracać uwagę podczas ekspozycji stojaków?
15 października 2022
Zalety korzystania z stojaków reklamowych
15 listopada 2022

Jak zaprojektować rollup? – Poradnik

Rollupy mogą stać się dobrą reklamą firmy lub produktu. Jednak konieczne jest ich odpowiednie zaprojektowanie. Tylko dzięki temu klient rzeczywiście zwróci na nie uwagę i przynajmniej zastanowi się nad skorzystaniem z oferowanych usług. Jak zatem przygotować dobrej jakości rollupy?

Przygotowanie dobrego rollupa

Aby rollup rzeczywiście przyciągał uwagę, należy pamiętać o paru kwestiach. Przede wszystkim nie można zapomnieć o odpowiedniej kompozycji, która pozwoli przekazać jak najwięcej treści z zachowaniem jak największego minimalizmu. Zbytni przepych może bowiem doprowadzić do tego, że przekaz nie będzie czytelny. A co więcej, może zniechęcać klienta.

Warto pamiętać o czterech elementach:

  • Logotyp

  • Kompozycja

  • Grafika

  • Oszczędność  

Logotyp

Zawsze powinno się go umieszczać na górze rollupa. Dzięki temu potencjalny klient z góry wie, z kim ma do czynienia, a potem może zacząć się wczytywać w treść oferty. Umieszczenie logo w innym miejscu sprawia, że rollupy stają się mniej czytelne, a człowiek musi się dłużej zastanowić, o co dokładnie chodzi.  

Kompozycja

Należy tworzyć ją według ściśle określonego wzoru, czyli od góry do dołu, od lewej do prawej. Dzięki temu klient ma komfort w odczytywaniu wszystkich informacji zawartych na banerze.  

Grafika

Powinna być jak najlepszej jakości. Dzięki temu ma szansę na lepsze oddziaływanie na potencjalnego klienta. Najlepiej tworzyć grafikę w oparciu o format CMYK, który jest stworzony właśnie dla barwnego druku. W przypadku RGB może bowiem czasami dojść do degradacji niektórych kolorów. A to przekłada się na jakość grafiki. Wtedy rollupy nie prezentują się tak dobrze.  

Oszczędność

Chodzi przede wszystkim o oszczędność kolorystyczną i minimalizm. Najlepiej stawiać na kontrasty, miłe dla oczu barwy. Dobrze jest też unikać zbytnich karykatur i jaskrawych projektów. Wtedy możemy zniechęcić klienta do współpracy.

Jaskrawe, żywe kolory najlepiej nadają się przykładowo do biur budowlanych czy reklamowych. Za to dla eleganckiej biżuterii czy garniturów lepiej nada się coś bardziej stonowanego, prostego.  

Odpowiednie dostosowanie wszystkich czterech elementów może zaważyć na sukcesie danej firmy i tego, czy produkt rzeczywiście trafi do klienta. Wysokiej jakości rollupy owocują lepszą rozpoznawalnością wśród klientów, a także wskazują firmę jako bardziej rzetelną oraz profesjonalną. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie większego sukcesu i zyskanie lepszego posłuchu wśród potencjalnych odbiorców. Warto zatem zadbać o te elementy, by uzyskać jak najlepsze efekty.